De werk-privé integratie is een vreugde die je hebt ervaren tijdens je eerste jaar van werken toen je nog steeds het vermogen had om elke vorm van teamsamenwerking te accepteren, om te bewijzen dat het bedrijf de juiste persoon in dienst had.

 

Nu ben je routinematig wakker geworden en zat je de laatste jaren vijf dagen per week in het verkeer en eerlijk gezegd ben je dit niveau van comfort beu. Je bent in de verleiding om eindelijk je eigen bedrijf te beginnen.

 

Hier zijn 5 stappen om uw werk en privé te integreren als u eenmaal bent overgestapt van fulltime naar extern werk.

 

Stap 1: Stel uw werktijden vast

Bent u een ochtendmens of excelleert u ‘s nachts? De sleutel is om uren in te stellen die werken met uw productiviteitsniveaus die voor resultaten zullen zorgen.

 

Alleen werken als je daar zin in hebt, belemmert je vermogen om werk te scheiden van persoonlijke taken.

 

Het mooie van werk op afstand is dat je de flexibiliteit hebt om te bepalen hoe lang je wilt werken en wanneer je bepaalde taken moet uitvoeren; misschien cliënt-oproepen en onderzoek doen op de ene dag en de andere taken de volgende dag voltooien.

 

Als uw nieuwe onderneming klanten betreft die zich in een andere tijdzone bevinden, moet u nadenken over de mogelijkheid om oproepen bij hen te hebben.

 

Probeer uw werkuren op te bouwen rond een tijdstip waarop ze onmiddellijk contact met u kunnen opnemen.

 

De software die u nodig heeft, moet worden gesorteerd voordat u begint met het opbouwen van uw externe werkende leven, anders zal uw tijd gaan naar het installeren van alles wat u nodig hebt, mogelijk resulterend in een IT-expert die moet instappen.

 

Taken zoals deze moeten worden opgenomen in uw werkuren omdat ze bedrijfsgerelateerd zijn.

 

Stap 2: Wees streng met jezelf om een ​​integratie tussen werk en privé te bereiken

Als u probeert uw klantenbestand te laten groeien, zult u in de verleiding komen extra uren in te stellen om ervoor te zorgen dat ze tevreden zijn, om te laten zien dat u hun verwachtingen kunt overtreffen en dat u op elk moment bereikbaar bent. Hoewel deze daad nobel is, zal het op de lange termijn ten nadele van u zijn.

 

Als uw klanten denken dat ze binnen een uur na uw e-mail een reactie van u kunnen ontvangen, zullen ze dat serviceniveau verwachten zolang ze uw klant zijn.

 

Ons advies is om te beginnen door uw e-mails van uw telefoon te ontkoppelen totdat u zeker weet dat u het aankan.

 

Zorg ervoor dat je niet te veel ontspant! Het is prima om wat tijd vrij te maken van wat voor werk dan ook, maar dan moet het ook worden gedaan voordat je begint met je werk op afstand of structureel als je al aan het werk bent.

 

Zie het op deze manier: vroeger, tijdens je voltijdse baan, kwam je nooit opdagen en koos je gewoon voor een kopje thee aan het bureau van je collega terwijl je de herhalingen van Game of Thrones bekijkt. Dus begin nu niet. U factureert klanten aan de hand van het werk dat u produceert. Dit betekent minder ongestructureerde ontspanning.

 

Stap 3: Bepaal uw werkruimte

Dit is het grootste gevoel van flexibiliteit dat remote work u kan bieden, zolang er voldoende verlichting is, veel internet, plug-points en u beschikt over de juiste software.

 

Het is niet nodig om een ​​kantoor te bouwen of een werkruimte te leasen tenzij uw werkzaamheden bepaalde specificaties vereisen.

 

Het bepalen van uw eigen werkruimte draagt ​​in hoge mate bij tot uw productiviteit, omdat er niemand is die naar binnen gluurt voor een snelle babbel en er zijn geen plotselinge vergaderingen ter plaatse.

 

Er zijn andere voordelen, zoals geestelijk welzijn en geld besparen op woon-werkverkeer.

 

Als je denkt dat je tijdens je indoor filmnacht gewoon met je partner kunt zitten terwijl je aan het werk bent, heb je het mis.

 

Integratie tussen werk en privé gaat over: het realiseren wanneer je je rol als partner vervult, wanneer je de eigenaar van het bedrijf bent en het volledig toewijden aan elke rol.

 

Stap 4: ga weg

Alleen vanuit je aangewezen werkruimte. Wanneer het tijd is om te pauzeren of het werk stop te zetten, zoals een lunchpauze (die moet worden gepland) en wanneer u klaar bent met het werk van uw dag, sta dan op van uw werkruimte en doe iets anders.

 

Het is belangrijk om te ontspannen en uw gedachten uit de werkmodus te halen. Dit voorkomt dat je “nog één ding” wilt controleren, wat je van balans weerhoudt.

 

Je zult ook in staat zijn om vanuit je werkruimte te associëren als een time-out en uiteindelijk een gezonde gewoonte worden.

 

Stap 5: Maak contact met een externe werkgemeenschap

Werken op afstand kan eenzaam zijn, vooral als u bent verhuisd van een open kantoor. Als er andere externe werknemers in uw omgeving zijn, bespreek dan de mogelijkheid om met hen af ​​te spreken en om de paar weken samen te werken in een café.

 

Dit kan een geweldige kans zijn om te brainstormen over alle geweldige strategieën die u allemaal kunt gebruiken of om casestudy’s te delen om met oplossingen te komen.

 

Naarmate de taken zich opstapelen, overweeg dan outsourcing, zodat integratie tussen werk en privé behouden blijft. De positieve kant is dat er externe werknemers zijn die de diensten aanbieden die u nodig hebt, zoals administratieve taken, beheer van sociale media en boekhouding bij vele anderen.

 

De stem die zegt dat u zelfstandige kunt worden wordt luider. Wij zijn er om u te helpen bij de overgang van fulltime naar extern werk, mocht u besluiten om gehoor te geven aan deze oproep.

 

Boek een consult bij AVirtual om ervoor te zorgen dat uw tijdrovende taken worden gedelegeerd aan een gerenommeerde virtuele assistent, zodat u zich kunt concentreren op uw bedrijfsgroei en tegelijkertijd de integratie tussen werk en privé kunt bewaren.

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin