We namen plaats met een van onze klanten, de oprichter van Corkscrew, Neil Finnie, om te praten over hoe zijn Virtual Marketing Assistant hem heeft geholpen zijn tijd terug te geven om zich te concentreren op de belangrijkste aspecten van zijn bedrijf. (Bewerkt voor duidelijkheid)

 

Stel jezelf voor aan onze lezers, vertel ons wie je bent en wat voor bedrijf je hebt?

Neil Finnie, CEO en oprichter van Corkscrew, een door EO gefinancierde startup school en co-working ruimte in Exeter, Verenigd Koninkrijk.

 

Wist je wat een virtuele marketing-assistent was voordat je bij ons begon? Hoe zag je hen vroeger en nu?

Ik wist wat een virtuele assistent was, maar ik heb nooit nagedacht over het inhuren van een virtuele assistent die gespecialiseerd is in marketing. Ik denk dat ik altijd dacht dat een virtuele assistent mijn marketingadministratie zou kunnen doen. Wat ik nu weet, is dat het van cruciaal belang is iemand te hebben die het digitale landschap begrijpt, die marketing door heeft en die creatief is. Het is van cruciaal belang om een ​​virtuele assistent te hebben die is gespecialiseerd in marketing.

 

Waarom verkoos je een virtuele marketing-assistent boven een freelancer?

Wat me ertoe heeft aangezet om jullie te kiezen in plaats van een freelancer is dat ik de steun wilde van een bedrijf achter mijn virtuele marketing assistent, voor het geval dat ik moest opschalen, voor het geval ze zouden vertrekken, zodat ik wist dat er voortzetting van het werk zou zijn. Ik ben vele malen in de steek gelaten door freelancers. Ik had continuïteit en professionaliteit nodig.

 

Hoe heeft een virtuele marketing-assistent je je tijd teruggegeven?

Door de taken die ze van me heeft afgenomen, kan ik me meer concentreren op de aspecten die mijn aandacht echt nodig hebben.

 

Welke taken vervult uw virtuele marketing assistent? Zou je 3 voorbeelden kunnen geven?

  1. Beheer van mijn sociale media/community betrokkenheid. Ik communiceer veel met potentiële klanten via mijn sociale mediakanalen. Ik moet snel reageren en actuele informatie delen. Kortom, ik moet altijd online zijn of minstens 4 keer per dag, Jeanne geeft mij de mogelijkheid om dat te doen.
  2.  Schrijft mijn blogs twee keer per week, zodat ik mijn lezers op de hoogte kan houden van nieuwe trends in de branche.
  3. Algemeen beheer, oftewel ad hoc Coördineren met ontwerpers en websitebeheerders, beheert e-mailshots/nieuwsbrieven, onderhoudt een contentkalender, houdt in de gaten waar mijn concurrenten mee bezig zijn en herinnert me er zelfs aan om bepaalde taken te doen!

 

Wat is volgens u een uitdaging voor uw bedrijf en hoe heeft een virtuele marketingmedewerker u geholpen deze te overwinnen?

Tijd, tijd en tijd (van het niet hebben van genoeg tijd naar langverwachte flexibiliteit).

 

Wat waren je doelstellingen toen je begon te werken met een virtuele marketing assistent, en hoe is hun rol uitgebreid indien dat het geval is?

In eerste instantie ging het gewoon om basale administratie, maar terwijl ik met Jeanne werkte, besefte ik dat ze zoveel meer kon doen, dus begon ik steeds meer verantwoordelijkheid af te geven om taken voor elkaar te krijgen. Ik beheer nog steeds de strategie en richting, maar het is zo fijn om het werk te delegeren met de kennis dat het volbracht gaat worden op een goede manier.

 

Wat is naar uw mening de meest efficiënte manier om met uw virtuele marketing assistent te communiceren?

Ik ben begonnen met het gebruik van e-mail/telefoon, maar ben onlangs naar Skype overgestapt door videogesprekken, omdat ik daardoor beter met hen in contact kan komen en ik denk dat mensen zich veel meer onderdeel voelen van een organisatie als ze regelmatig visueel contact hebben.

 

Heb je ooit gewenst dat je virtuele marketing assistent op je kantoor werkte?

Niet echt, ik denk echt dat het woord aan het veranderen is, mensen werken overal. Alles wat ik denk dat je nodig hebt, is goede, regelmatige communicatie en ik moet mezelf eraan herinneren ze te behandelen zoals ik iemand anders in mijn kantoor zou behandelen.

 

Is er advies dat je iemand zou geven die denkt aan het nemen van een virtuele marketing-assistent?

Ten eerste, als u een ondernemer bent en zelf marketing doet, doet u waarschijnlijk veel marketingadministratie. Ik weet dat dat bij mij het geval was. Tegen de tijd dat ik stopte, besteedde ik 2 uur per dag aan marketing-administratie. Of het nu om het schrijven van een blog ging of het beheren van mijn sociale media, het is een hoop werk en ik realiseerde me dat ik dat niet hoefde te doen. Om dit op te lossen, ging ik ervoor zitten en creëerde ik een overzicht van de taken die ik zelf per se wil vervullen (strategie, tone-of-voice, campagne-planning, test-SEO, enz.) en van de taken die delegeerbaar zijn. Ik stel voor aan iemand die eraan denkt om een VMA te nemen, hiermee te beginnen. Als alternatief, wanneer je over een geweldige interne marketingdirecteur beschikt, zoals ik dat ook heb (vrij duur), dan is het laatste wat je wilt dat ze administratie doen. Dezelfde regel is dus van toepassing!

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin