Alle echte ondernemer zijn een uniek ras. In plaats van te fantaseren over het opzetten van iets nieuws, gaan ondernemers hier vol goede moed mee aan de slag. Typische ondernemers beginnen door verschillende petten op te zetten. CEO, Financiën, Verkoop, Marketing en VP van vrijwel al het andere. Naarmate een bedrijf groeit, is het bevredigend om mensen met een gelijke visie aan te nemen zodat deze kunnen werken aan het realiseren van uw visie.

Het inhuren van een VA is een investering die soms over het hoofd wordt gezien omdat ondernemers zich vaak concentreren op groei. Maar sinds ik mijn eigen Virtuele Assistent gebruik is dit waarschijnlijk precies wat een nieuw bedrijf nodig heeft om te kunnen groeien.

Steeds meer ondernemers zijn op zoek naar VA’s om administratieve werkzaamheden uit te voeren die de onderneming te veel belasten en die de aandacht afleiden van de strategische focus van het bedrijf. VA’s zijn een nieuwe trend, vooral onder ondernemers, die ernaar streven om efficiënter te zijn en tegelijkertijd overhead willen vermijden.

Er zijn echter maar weinig mensen die vermelden hoe een VA ook taken kan uitvoeren die bijdragen aan de groei en een verbeterde cash flow positie. Hieronder vindt u een aantal manieren hoe uw Virtuele Assistent direct bij kan dragen aan de groei van uw balans.

1. Onderzoeken van manieren om de kosten voor kantoorartikelen, mobiele telefooncontracten en verzekeringen te verlagen.

2. onderzoeken van de beste airmail regelingen zodat u alle reiskosten en onkosten samen kunt voegen waardoor u kunt profiteren van extraatjes en gratis producten.

3. Exploiteren van uw LinkedIn contacten voor nieuwe zakelijke mogelijkheden. Entrepreneur Magazine noemt LinkedIn een geweldig hulpmiddel voor het genereren van business.

4. Beheren van uw social media. Dit is nogal veel werk en eist heel onderzoek. Wanneer moet u tweeten, het belang van de originele inhoud in een blog, verversen van tweets, vaststellen welke tweethulpmiddelen geschikt zijn voor uw bedrijf…. Hubspot heeft de mythe verdreven dat social media een rage is. Social media worden als een noodzaak beschouwd om een nieuw bedrijf te laten groeien.

Het is algemeen bekend dat Virtuele Assistenten ondernemers helpen bij het behouden van hun strategie en uitvoering in een nieuw bedrijf door administratieve werkzaamheden uit te voeren, zoals planning, boekhouding, databasebeheer en receptionist taken. Virtuele Assistenten zijn echter ook waardevol om een bedrijf direct te laten groeien. 

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin