Dit is dus wat ik iedere dag doe (of beter gezegd) wat ik iedere dag moet doen maar ik heb er geen moeite mee om dit over te dragen aan iemand die niet in mijn kantoor werkt. Haar naam is Natasha en zij is mijn persoonlijke “virtuele” VA. Natuurlijk duurde het een aantal maanden voordat ik eraan gewend was dat Natasha dit deed maar de lijst hieronder is mijn huidige takenlijst. Iedere week heb ik een vergadering met Natasha via Skype om prioriteiten te bespreken en nieuwe vast te stellen. Soms spreken we elkaar vaker maar mijn dagelijks updates van Natasha met betrekking tot haar voortgang houden me op de hoogte.

Sommige lopen nog, andere komen misschien nooit aan de beurt omdat er nieuwe prioriteiten bijkomen maar als ik deze lijst bekijk dan vraag ik me af hoe ik ooit de tijd heb gehad om over strategie na te denken, mijn bedrijf te laten groeien en tijd door te brengen met mijn gezin.

Ik hoop dat dit nuttig is voor iedereen die mogelijk een VA wilt inhuren.

Disclaimer: Sommige items zijn verwijderd om de eigenaar niet in verlegenheid te brengen.

  • Onderzoeken van nieuwe online betalingssystemen
  • Consolideren van air miles
  • Samenstellen van rapport over de beste air mile regeling voor mijn team waaronder zakelijke creditkaarten
  • Boeken van weekendjes weg met mijn vrouw naar Devon.
  • Filteren van CV’s voor SEO consultant op Odesk
  • Onderzoeken van vergaderlocaties in Londen voor oktoberbezoek
  • Opstellen van offerte voor deelname aan marketing conferentie in Edinburgh voor 4 personen
  • Consolideren van creditkaartafschriften
  • Exploiteren van LinkedIn contacten voor nieuwe zakelijke kansen volgens onze discussie
  • Organiseren van een nieuwe glasvezelinstallatie thuis
  • Verplaatsen van vergaderingen in de week van 17 september naar de week daarop
  • Vinden van een persoonlijke trainer en 3 keer per week boeken
  • Samenstellen van de beste 5 boeken over strategie en er een bestellen voor ieder lid van het managementteam
  • Onderzoeksrapport concurrentie: Social media cijfers, website inhoud, prijzen, klanten, etc.
  • Vinden van manieren om het budget voor kantoorbenodigdheden met 20% te verlagen
  • Vinden van manieren om het budget voor reiskosten met 20% te verlagen
  • Organiseren van contacten, verwijderen van dubbele contacten
  • Verplaatsen van foto’s naar online opslag
  • Vinden van video editor om film of familie iPhone clips te creëren
  • Organiseren van jaarlijks retraite voor Ondernemersorganisatie
  • Organiseren van driemaandelijks strategie-retraite voor oktober
  • UOrganiseren van kerstfeest (20 personen)
  • Vinden van parttime Financiële Directeur bedrijven, samenstellen van een rapport (max. een pagina) over prijzen en diensten van de beste gratis bedrijven
  • Samenstellen van organisatieschema met belangrijkste beslissers in iedere divisie
  • Maandelijks onkostenrapport
  • Onderzoeken van nieuwe zakelijke mobiele telefooncontracten
  • Samenstellen van rapport over live chat middelen, kosten, functies, etc. van de top drie aanbieders
  • Onderzoeken van staand bureau voor het team, wie dit wilt, kosten, etc.
  • Onderzoeken van de beste hotel restaurants voor een kerstlunch met de familie voor 18 volwassenen en 4 kinderen

 

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin