Ondanks dat het nog in de kinderschoenen staat, veroorzaakt artificial intelligence levendige discussies over de hele wereld. Welke invloed heeft dit op banen? Welke invloed heeft dit op de economie? Wanneer zullen we deze veranderingen opmerken? Laten we inzoomen op deze kwesties.

 

Al een tijdje infiltreert AI langzaam bedrijfsstrategie en klantervaring. Er heerst echter een enorme hoeveelheid verwarring over wat het concept eigenlijk inhoudt en wat het betekent voor de bedrijfswereld.

 

Wat is artificial intelligence (AI)?

Simpel gezegd, AI is een gebied van computertechnologie dat de nadruk legt op het creëren van machines die de intelligentie hebben om te werken en reageren als mensen. Het is een uitgebreide tool waarmee we gegevens kunnen analyseren, informatie kunnen integreren en grotere inzichten kunnen verkrijgen met grotere efficiëntie.

 

Naarmate de technologie zich verder ontwikkelt, ziet AI verbetering in taken als:

  • Spraakherkenning
  • zelflering
  • Planning
  • Probleemoplossing

 

 

Er wordt geschat dat 95% van alle chat-interacties zijn overgenomen door chat-bots tegen 2020. We hebben de afgelopen jaren ontwikkelingen doorgemaakt op het gebied van de ontvankelijkheid van chat-bots en hun bruikbaarheid in de werk- en thuisomgeving. Systemen zoals Siri, Alexa en Google Home smeden de weg naar naadloze machine- en menselijke interactie.

 

AI heeft de kracht om een revolutie teweeg te brengen in technologie, media en de interactie met merken. Wil je meer weten over conversationele AI? Kijk eens naar Ram Menon’s vijf voorspellingen voor wat conversationele AI zal brengen dit jaar.

 

Hoe zal AI de werkende wereld beïnvloeden?

Hoewel het zo’n opwindend gebied van technologische ontwikkeling is, brengt AI ook zorgen met zich mee. Niet alleen het terugdringen van banen maar ook een leven dat zo diep geïntegreerd is met technologie dat door automatisering de robotica het overnemen. Bezorgdheid over veiligheid, persoonlijke privacy, evenals economie en politiek wordt geuit.

 

Vooralsnog is het tot nu toe nutteloos zonder menselijke inbreng. Het is daarom gerucht dat het leidt tot het creëren van banen en het ondersteunen van huidige functies. Dus, kan het een symbiotische relatie zijn?

 

Kunstmatige intelligentie zal van invloed zijn op de werkplek in drie manieren:

  • Mens – machine interactie
  • Slimme procesautomatisering
  • Geavanceerde analyses

 

 

AI is de weg aan het smeden om enkele van ‘s werelds grootste problemen op te lossen. Het heeft het potentieel om sectoren zoals transport, gezondheidszorg, onderwijs, strafrecht, bankieren en zelfs de landbouw te transformeren. Maar het kan een tijdje duren voordat we AI het volledige scala aan mogelijkheden zien bereiken.

 

Maar volgens Ram Menon zal Conversational AI binnenkort bedrijfsprocessen kunnen uitvoeren. Hoewel zijn voorspelling van merken die stemmen gebruiken misschien vergezocht lijkt, is AI een onbekend gebied van technologie, dus wellicht is dit wel een reële optie. Hij voorspelt dat websites een technologie kunnen gaan invoeren om menselijke gesprekken te voeren met chat-bots, waardoor stemassistenten niet alleen eenvoudige, maar ook complexere zaken kunnen behandelen. Het is allemaal mogelijk!

 

Welke invloed heeft AI op de wereld van virtuele PA’s?

Hoe de voorspellingen er nu voor staan, helpt AI met het assisteren van basistaken, waardoor er tijd vrijkomt om zich te concentreren op belangrijkere aspecten van een bedrijf. Voor de wereld van virtuele assistentie betekent dit dat we binnen dezelfde tijd meer aan onze klanten kunnen leveren.

 

Maar professor Brynjolfsson en zijn collega’s en MIT beweren dat de focus rond hoe AI de werkplek zal beïnvloeden misplaatst is (Forbes). In plaats van zich zorgen te maken over welke banen mogelijk worden uitgeroeid, dringen zij er bij het gesprek op aan te concentreren op de creatie van andere banen en de herziening van de structuur van bedrijfsprocessen.

 

Dus hoe zou dat kunnen dagelijkse takenlijst van Virtual PAs opnieuw worden ontworpen in het licht van de AI-transformatie? Laten we eens kijken

 

Het kan de tijd verminderen die nodig is voor het maken en verzenden van rapporten en het verrichten van onderzoek, aangezien automatisering tijdrovende taken zal assisteren.

Het zou de snelheid van het leren van nieuwe vaardigheden kunnen verhogen, waardoor een beter geïnformeerde beroepsbevolking ontstaat.

Het zou meer inzicht kunnen geven – Geavanceerde analyses in combinatie met specifieke gegevens om patronen te zoeken en vervolgens met behulp van machine learning meer inzichten te verkrijgen. Het beter begrijpen van de klanten van uw client kan meer inkomsten genereren evenals de kosten verlagen en de klantentevredenheid vergroten. En tevreden klanten betekent tevreden cliënten!

 

Het outsourcen van taken naar virtuele PA’s is daarom hier om te blijven. Bij AVirtual streven we ernaar om u de meest efficiënte service te bieden die mogelijk is, terwijl we ook veel waar voor uw geld bieden. In de komende jaren zie je dus mogelijk de implementatie van AI en ook jij kunt hiervan profiteren. Als je geïnteresseerd bent, boek uw consult met ons vandaag nog om je in de wereld van Virtual PAs te wagen.

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin